maandag 14 maart 2011

Een nieuwe lente!

Die paar dagen carnavalszon hebben de stad goed gedaan. Ik wandel nog al eens langs de stadswallen en overal hoor en zie je dat de lente eraan komt. Meerkoetjes beginnen zenuwachtig met nestmateriaal te slepen, vogels beginnen steeds vroeger met fluiten en overal zie je dat krokussen hun bloemknoppen hebben opengegooid.

Bij mij staat de krokus echt op nummer 1 van de voorjaarsbloemen. Teer en kwetsbaar maar wat een diversiteit aan kleuren. Het voorjaar stemt mij vrolijk, dat heeft het altijd al gedaan.

Nu de winterslaap is overal uit de natuur aan het verdwijnen is begint het bij mij ook weer te kriebelen. Die nesteldrang van die meerkoetjes lijkt wel besmettelijk. Nu ik met mijn bakkie koffie op mijn kamer zit en rondkijk denk ik namelijk ook: Het wordt tijd voor iets nieuws.

4 opmerkingen:

  1. Heerlijk dat het weer lente is geworden. De zon doet prachtig haar best en heb je die maan gezien afgelopen zaterdag? Adembenemend.

    Houd je wens voor ogen en stuur hem de kosmos in dan zul je zien dat een nieuwe woonplek zich zal aandienen.

    Liefs van Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb hem gezien. De maan en de sterren, ik kijk er vaak naar. Ook zij zijn geweldige vrienden om tegen te praten...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb je mooi goed, enne.. daarnaast nog een paar goede correspondentie vrienden(innen) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen