dinsdag 10 augustus 2010

Kruispunt

Goh, het is vandaag al weer twintig jaar geleden dat ik trouwde met die Bossche meid op wie ik destijds verliefd was geworden. In de personeelsflat van "Het Groot" waar we allebei woonden, kwam ik haar tegen en was eigenlijk direct verkocht. Twintig mooie jaren zijn er voorbij gegaan, twee kinderen hebben we samen gekregen.

Een eenentwintigste jaar zal er niet meer van komen. We staan, net als het paartje op de illustratie, op een kruispunt.

Voor diegene die het leuk vind om te weten; Het paartje is gekleed in Brabantse klederdracht rond 1807. Als je goed kijkt kun je op de paal lezen waar de man naar toe gaat; Bois le Duc.

Hij is dus op weg naar 's-Hertogenbosch.

En meteen komt bij mij de gedachte op dat het de zondagochtend is als de prins aankomt. Hij is op weg naar de Stationsweg.
Jammer genoeg voor de man op het plaatje werd de Oeteldonkse Club pas in 1881 opgericht.

Voor hem is dat in de toekomst en voor mij gelukkig in de geschiedenis.

Hij heeft er dus niets te zoeken. Maar ik wel, als in 2011 op zondagochtend de prins weer in Oeteldonk aankomt...
Dan ga ik in ieder geval wel naar de Stationsweg!
Het is maar een klein stukje lopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten