woensdag 9 maart 2011

Oeteldonk Centraol

Carnaval 2011 weer is begonnen maar ook alweer voorbij. Oeteldonk heeft weer drie dagen "Centraol" in mijn leven gestaan. Het was anders dit jaar, dat wel.....

Zondag naar de intocht gaan kijken natuurlijk. Daar moet carnaval mee beginnen. Even een babbeltje gemaakt met mijn jongste, die mee liep. Daarna de stad ingedoken, Knillis onthuld en een borrel gaan pakken. Het Kroontje, De Graven van Leuven en De Knillispoort gezien. Lekker thuis gaan eten en koffie gedronken. 's Avonds even met de kinderen gebeld maar die waren moe en al thuis. Toch nog een paar uurtjes de stad ingegaan. Dat zijn de voordelen als je er maar een paar minuten lopen van de binnenstad vandaan woont.

De maandag was gereserveerd voor De Knillispoort. Tijdens de carnaval kunnen ze daar elke vrijwilliger goed gebruiken, mij dus ook. Na mijn dienst natuurlijk blijven hangen in de stad. Waarom niet?

Op de laatste dag vroeg naar de studio van Boschtion gegaan. Daar zou ik onder andere zorgen voor de live uitzending van de kinderoptocht maar zonder verslaggeefsters ter plaatse werd dat lastig. Na het eten nog wat door de stad gezworven. Genoten van de muziek en de mensen op straat. Dat is carnaval in Oeteldonk. Knillis begraven, zoals het hoort. Stilletjes staan janken, voor het eerst van mijn leven. Stilletjes weer naar huis gelopen.

Vrienden gezien en vrienden gemist.
Ik kijk toch terug op een mooie carnaval.

Hoeveel dagen, uren en minuten is het eigenlijk nog tot carnaval 2012? Ik weet het even niet. Maar 1 ding is zeker; Op zondag als om 11 over 11 d'n Preins aankomt sta ik weer op de Stationsweg!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten