woensdag 11 mei 2011

En dat is 1....


De Play-Offs zijn begonnen! En hoe. FC Den Bosch speelde dinsdagavond thuis tegen de Eagles. Aangezien ik 's avonds moest werken was ik aangewezen op de radio om de wedstrijd te volgen. Normaliter volg ik de wedstrijd live vanuit de studio van Boschtion Media, ditmaal vanuit mijn surveillancewagen.

Den Bosch leek mij de gehele wedstrijd de bovenliggende partij maar mistte veel kansen. Een ongeschreven voetbalwet zegt dat hij er dan aan de andere kant invliegt. Dat deed hij dus ook. Gelukkig voor ons werd het doelpunt van de Eagles afgekeurd vanwege een handsbal.

Zenuwslopend is dat. Je ziet niks en bent afhankelijk van het commentaar van de verslaggever dat afgewisseld wordt met muziek. In de studio heb ik tenminste de commentator nog op mijn koptelefoon maar in de auto is dat natuurlijk niet mogelijk.

Zo rond half 10 scoren de Bosschenaren de 1-0. Het stadion ontploft! En niet alleen het stadion, mijn dienstauto ook! Ik raas over de A59 richting Waalwijk als Verbeek de bal via een Eaglespeler de bal in het doel frommelt. Lullig voor de Eagles maar de FC verdient het mazzeltje. De eerste stap is gezet en vrijdag maken we het af.

Met een big smile op m'n bakkes heb ik de rest van mijn dienst afgemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten