zondag 31 juli 2011

Zomer

"Een nieuwe lente" riep ik ergens in maart. Destijds vond ik dat het tijd werd voor iets nieuws. De studentenkamer van 3 bij 4 meter aan de Maastrichtseweg waar ik woonde begon steeds meer op een gevangeniscel te lijken. Weg wilde ik daar want ik werd er helemaal gek!

Inmiddels is het zomer. Mijn studentenkamer heb ik om kunnen ruilen voor een bungalow op de Hambaken. Niet groot maar een kasteel vergeleken met wat ik had op Eikendonk! Onwennig is het wel. Ik woon vanaf 1 juli weer in mijn oude buurt en heb het al twee keer gepresteerd om naar het verkeerde huis te rijden.

Komt misschien ook omdat ik daar het laatste jaar zo vaak bij mijn oudste zoon op bezoek ben geweest. Hij woont nog met onze katten op het oude adres en werkt net als ik op vreemde tijden. Dat is ook het makkelijke er aan. Vaak bellen we ´s avonds even om na het werk af te spreken. Midden in de nacht ga ik dan nog even langs hem en zijn katten om bij te komen van het werk en wat te kletsen. Of ´s ochtends heel vroeg als hij al op was om het huis te doen en ik na een nachtdienst toch nog niet meteen ga slapen.

Knap vind ik het wel van hem dat hij het daar volhoudt. Hij woont immers in zijn eentje tussen de herinneringen aan mijn stukgelopen huwlijk. Zo noemt hij het zelf tenminste. Het liefste zou hij daar samen met zijn katten weg gaan maar de wachtlijsten bij de woningbouw zijn lang.

Bij mij is hij in ieder geval wel welkom heb ik hem al verteld. Al zou dat wel aanpassen zijn met maar 1 slaapkamer. Ik heb dat in ieder geval graag over voor mijn kind. Want dat blijft hij voorlopig nog wel even, mijn kind, ondanks het feit dat hij 20 is, studeert en 10 tot 12 uur per dag moet werken.

En straks komt de herst. Een hete herfst maar met een mooie afloop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten