donderdag 18 februari 2010

Veur de Kwek


De Moerasdraak is er weer klaar mee. Het zit er weer op. Carnaval is weer voorbij en de stad wordt langzaamaan ontdaan van alle rood-wit-gele attributen. Met enige weemoed bedenk ik mijzelf dat ik een week geleden ergens in de Vughterstraat stond om voor Boschtion Radio live verslag te doen van de intocht van d'n Hôôgheid. En dit jaar was het een koude intocht!

Dat het een koude carnaval zou worden was al te merken tijdens de ochtendmis in de Sint Jan een paar uur eerder. En de eerste kerkgangers waren al vroeg binnen! Altijd weer mooi om te zien hoe onze kathedraal helemaal volzit op carnavalszondag.

Tijdens de Grote Optocht op maandagmiddag stond ik op de hoek van De Parade om op de spullen te passen van Boschtion TV en Omroep Brabant. Mij leek het dat er niet zo veel toeschouwers waren als andere jaren. Op de rolstoeltribune van de Stichting Veur Mekaor was het wel druk. Wat een geweldig initiatief!

Gelukkig stonden wij met onze TV opstelling in dezelfde hoek zodat we mee konden genieten van het entertainment op het podium tegenover de tribune. Dat maakte het wachten minder lang en koud.

Dinsdagavond eerst de radiostudio afgebroken in het Theater aan de Parade en vervolgens nog even door de stad gedweild. 's Nachts, na de begrafenis van Knillis, loop ik weer terug naar De Knillispoort voor een laatste borrel.

Het seizoen "Veur de Kwek" is weer begonnen denk ik bij mijzelf. Ik ga wat sneller lopen en zing zachtjes; "Als dun Preins weer arriveert, dan lôôp ik naor de Stationsweg...."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten