vrijdag 12 maart 2010

Waar zouden we zijn zonder de trein?

De NS heeft ooit een actie gehad waarmee je twee treinkaartjes kon winnen als je een pakkend antwoord wist te geven op die slagzin. "Nergens" was ons antwoord en dat leverde de beloofde kaartjes op.

Vandaag moest ik voor mijn werk naar Amsterdam. Ik zit in de ondernemingsraad en als de Bestuurder er niet bij is vergaderen we op de Keienbergweg in Amsterdam. Dat betekent met de trein naar Amsterdam Bijlmer Arena. Gelukkig vroeg klaar en ik haalde nog net de intercity van 15.00 uur naar 's-Hertogenbosch. Dat is mazzel dacht ik nog....

Vlak voor Utrecht stopte de trein en de eerste paar minuten heb je nog niets in de gaten. Als via de speaker het bericht komt dat Utrecht het eindpunt wordt vanwege een stroomstoring gaat er een diepe zucht door de trein. Het is weer zover.

Zo leeg als op het plaatje was het niet op Utrecht Centraal toen ik uitstapte. honderden gestrande reizigers probeerden wanhopig uit te zoeken hoe nu weer thuis te komen. Geen NS'er te bekennen maar wel opvallend veel politie. Eerst naar Rotterdam. Overstappen op een trein via Breda en zo richting Tilburg. Daar er opnieuw uit om het eerstvolgende sardieneblik op rails richting 's-Hertogenbosch te kunnen nemen. Ik was natuurlijk niet de enigste die deze omleiding moest nemen.

Om half zeven thuis. Waar zouden we zijn zonder de trein?
Nergens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten